Δευτέρα, 16 Φεβρουαρίου 2015

Γράφει ο
Θεόδωρος Μυλωνάς


Βόρεια και πολύ κοντά προς τη πόλη μας κατασκευάζεται ένα πολύ μεγάλο έργο. Είναι ο δυτικός άξονας της χώρας η καλούμενη Ιόνια οδός. Το δεύτερο μεγάλο έργο μετά τη γέφυρα. Σημειωτέον ο ανατολικός άξονας η, λεγόμενη ΠΑΘΕ, οδική αρτηρία άρχισε να γίνεται από το 1960.              
Θα είναι ένας κλειστός αυτοκινητόδρομος. Η είσοδος και η έξοδος δεν θα είναι εύκολη υπόθεση, δηλαδή θα πρέπει να διανύσει κανένας αρκετά χιλιόμετρα για να έχει πρόσβαση. Ευνόητο είναι λοιπόν από τα σημεία διέλευσης αυτού να υπάρχουν αδικίες παράπονα αλλά και από πλευράς κυκλοφορίας διαμαρτυρίες αλλαγή συνηθειών κ.λπ.              
Και έρχομαι στο προκείμενο, στη περίπτωση της πόλης μας. Κατά τη σχεδίαση του άξονα αυτού, ανισόπεδος κόμβος με έξοδο-είσοδο και ταυτόχρονη εγκατάσταση διοδίων, θα γίνει μόνο στη θέση «Ζεστή» περίπου 5 χιλιόμετρα από το Μεσολόγγι. Εάν ο κόμβος αυτός γίνονταν ακριβώς βόρεια της πόλης (Αγριλιά) και από το σημείο αυτό υπήρχε οπτική επαφή δεν θα έκανα το σχόλιο αυτό. Και καλά θα πει κάποιος ένας που έρχεται από το Αντίρριο-Αθήνα θα δει πριν τη θέση Ζεστή τη πινακίδα και από την παράκαμψη θα έρθει στη πόλη. Ο επισκέπτης όμως που θα έρχεται από τα Γιάννενα θα πρέπει να περάσει τη πόλη, να βλέπει τα σπίτια και προς το τέλος απογοητευμένος μετά από 5 χιλιόμετρα να δει τη πινακίδα «προς Ι.Π. Μεσολόγγι» για να γυρίσει. Αυτά μόνο στη δική μας πόλη γίνονται. Στην όμορη πόλη θα το άφηναν έτσι μοιρολατρικά να περάσει; Δεν νομίζω. Σε κάθε πόλη βλέπω υπάρχουν και τρείς και τέσσερες έξοδοι τουλάχιστον. Η πρότασή μου δεν αφορά για να ξεκαθαρίσουμε τα πράγματα σε είσοδο στην Ιόνια οδό, αλλά μόνο σε μία ακόμη έξοδο για τον ερχόμενο από Γιάννενα. Αυτή μπορεί πάρα πολύ εύκολα να γίνει με αρνητικό μάλιστα κόστος στη θέση Χαλαζιά όπως ακριβώς το έχω σχεδιάσει.
Δεν χρειάζονται απαλλοτριώσεις γιατί σύμφωνα με το σχέδιο εφαρμογής ο νότια ευρισκόμενος παράπλευρος αύλακας θα σκεπαστεί. Δεν χρειάζονται ιδιαίτερα έργα υποδομής δεδομένου ότι χωροσταθμικά Ιόνια και ο υπάρχων κάθετος δρόμος από Μούτσου προς Χαλαζιά βρίσκονται στο ίδιο υψόμετρο.
Συνάμα πολύ κοντά και ανατολικά της θέσης αυτής στην διασταύρωση της υπάρχουσας Εθνικής οδού με την Ιόνια, έχει σχεδιαστεί να γίνει ανισόπεδη γέφυρα. Έτσι δεν είναι απαραίτητη και η προγραμματισμένη γέφυρα στου Χαλαζιά. Δηλαδή στο σημείο αυτό του Χαλαζιά να γίνει μόνο και μόνο η πρώτη έξοδος προς τη πόλη, για τον ερχόμενο από Γιάννενα. Έτσι με την δυτική περιμετρική της πόλης να μπορεί κανένας εύκολα και γρήγορα να κατευθυνθεί προς το λιμάνι και από εκεί με τη μελλοντική περιφερειακή από Τ.Ε.Ι. επίσης προς το άλλο κόμβο της Ζεστής. Για την παραπάνω διασταύρωση δημιουργείται ένα άλλο σοβαρό και απίστευτο θέμα. Σε όλο το νομό της Αιτωλ/νίας συνάντηση της Ιόνιας με την υπάρχουσα Εθνική οδό γίνεται εκτός από το προαναφερόμενο σημείο μεταξύ φαναριών Αγριλιάς και Χαλαζιά μόνο στου Κουβαρά και στη Γαβρολίμνη. Και στα δύο αυτά σημεία θα ολοκληρωθεί κατασκευή με ανισόπεδες γέφυρες και κόμβους. Στη δική μας παραπάνω τρίτη θέση γιατί, κατά έτσι που του κάπνισε του αρχικού μελετητή, ενώ θα γίνει οπωσδήποτε μια τεράστια γέφυρα (μήκους 80 μέτρων), δεν πρόβλεψε να γίνει εκεί ο κόμβος εισόδου εξόδου προς τη πόλη; Ποια ήταν τα κίνητρα ή τα οφέλη που θα προσκόμιζε η πολιτεία για να γίνει ο κόμβος σε μια άσχετη περιοχή τη ζεστή; Τουναντίον ζημιώνεται το κράτος οικονομικά από την κατασκευή άλλης μιας γέφυρας στη Ζεστή. Πάντα η πρακτική λέει και αυτό φαίνεται, σε οποιαδήποτε συνάντηση δύο αυτοκινητόδρομων, εκεί να γίνεται κόμβος σύνδεσης.
Αυτά που συμβαίνουν σε αυτή τη πόλη είναι απίστευτα. Σε αυτή τη πόλη, τη γνωστή μετά την Ακρόπολη σε όλο τον κόσμο, όπου αναδύθηκε το φως της Ελευθερίας. Σε αυτή τη πόλη όπου κάθε μέρα της κόβεται και ένα μέλος. Τι να πούμε; Τα πράγματα έτσι πρέπει να προβάλλονται, να διεκδικούνται και με πόλεμο ακόμη. Άλλωστε με τη πρόταση αυτή το όφελος του κράτους από την αποφυγή μιας ακόμη γέφυρας των 60 μ. που έχει προβλεφτεί στο σημείο αυτό του Χαλαζιά θα είναι σημαντικό. Ποιος και για ποιο λόγο θα έχει αντίρρηση αντί για μια τόσο μεγάλη γέφυρα με τεράστιο κόστος να κατασκευαστεί μια ελάχιστη παρακαμπτήρια με αρνητικό μάλιστα κόστος και που θα ωφελήσει τα μέγιστα τη πόλη;. 


0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αρχειοθήκη ιστολογίου

Από το Blogger.

SITES ΑΙΤΩΛΟΑΚΑΡΝΑΝΙΑΣ

ΑΘΛΗΤΙΚΑ SITES